Parkingi, ekologia i klimatyczna okolica. Czym skusić pracownika?
Walka o pracownika staje się coraz trudniejsza. W ocenie ekspertów REDD, pracodawcy podczas rekrutacji coraz częściej przekonują komfortem pracy.
2019-08-05, 10:33

Bezrobocie jest najniższe od 20 lat, a pensje cały czas szybują. Z danych Grafton Recruitment wynika, że pensje pracowników wzrosły nawet o kilkanaście procent licząc rok do roku.

–  Rozmowy z naszymi klientami jasno pokazują, że kończą im się już pomysły na zainteresowanie potencjalnego pracownika, bo atrakcyjne wynagrodzenie nie stanowi już karty przetargowej. Wzrosło więc zainteresowanie dodatkowymi argumentami, takimi jak komfort miejsca pracy. Tutaj wielokrotnie pomocą jest biuro danej firmy – mówi Piotr Smagała, Managing Director, REDD.

76 proc. osób pomiędzy 18 a 34 rokiem życia deklaruje, że wygląd biura wpływa na to, w jaki sposób postrzegają firmę – wynika z badania przeprowadzonego przez Ipsos.

Biura to już od dawna nie tylko miejsca pracy

Co powinny mieć biura dla osób, które zwracają uwagę na komfort? – Firmy w szczególności szukają biur, w których przestrzeń jest w stu procentach skupiona na potrzebach pracowników. Dlatego pojawiają się w przestrzeni biurowej siłownie, sale gier, pokoje do wyciszenia czy ogrody – mówi ekspert z REDD, firmy posiadającej bieżące dane z rynku biurowego w całej Polsce.

Według raportu Deloitte dotyczącego millenialsów, jednymi z najważniejszych czynników przy wyborze pracodawcy są elastyczność miejsca i czasu pracy. Takim rozwiązaniem dla firm mogą być wierzchnie coworkingowe.

pokazują, że tylko w 2018 roku w Warszawie oddano do użytku prawie 40 tys. m kw. nowych powierzchni coworkingowych.

Coworking jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby najemców oraz rosnące znaczenie takich wartości jak społeczność, otwartość, współpraca czy dostępność.

Elastyczność przede wszystkim

– Operatorzy powierzchni coworkingowych oferują najemcom rozwiązania dające nieograniczone możliwości. W każdej chwili można dostosować wielkość biura, liczbę biurek, czy z miesiąca na miesiąc przedłużyć lub wypowiedzieć umowę. W takim biurze można też z godziny na godzinę zarezerwować sale konferencyjne, co ciekawe, płacąc jedynie za wykorzystany w nich czas – mówi Judyta Bartnicka, Product Manager w REDD.

Parkingi są ważne

Sporym atutem przemawiającym za danym biurem może być także liczba dostępnych miejsc parkingowych.

Według danych umieszczonych w platformie REDD, tylko w Warszawie jest  80 tys. miejsc parkingowych, a każde z nich może przekonać najlepiej wykwalifikowanych kandydatów do pracy w danej firmie.

Ekologia wiedzie prym

Żeby sprostać rosnącym oczekiwaniom także deweloperzy dbają o jakość swoich budynków biurowych. Przewagę konkurencyjną zyskują wprowadzając na przykład rozwiązania ekologiczne i technologiczne.

Dane dostępne w platformie REDD pokazują, że w Warszawie już 40 proc. budynków ma certyfikaty typu LEED i BREEAM, a w Krakowie jest to aż 60 proc. budynków.

Sporym atutem może być też prestiż budynku

Klimat przedwojennych kamienic doceniają przede wszystkim kancelarie prawnicze, firmy doradcze, podatkowe, handlowe oraz te, które stawiają na kreatywność pracowników. Przedsiębiorstwa doceniają atmosferę zabytkowych nieruchomości, jaka pozwala na zachowanie indywidualnego charakteru marki.

Dlaczego firmy decydują się na taką siedzibę? – To proste. Biuro dla firmy jest tym czym ubranie dla jej szefa. To zasada znana od lat, żeby w biznesie odnieść sukces warto się czymś wyróżnić. Nic tak nie buduje renomy i prestiżu, jak wyjątkowa siedziba. Obiekty biurowe, których lista znajduje się w naszej platformie właśnie ten prestiż gwarantują. Okazuje się, że wśród nich istotną rolę odgrywają powierzchnie na wynajem ulokowane w kamienicach – tłumaczy Piotr Smagała.

W sytuacji w której mamy do czynienia z trudnym rynkiem pracy, kiedy standardem stały się świadczenia dodatkowe takie jak: przedszkola i miejsca zabaw dla dzieci, karty benefitowe, firmy powinny z większą uwagą podchodzić do wyboru siedzib swoich firm. Tym samym powinny szukać biur, które mogą przyciągnąć najlepszych kandydatów.

KONTAKT / AUTOR
Piotr Smagała
Managing Director
REDD
600 757 999
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.